Nieuw-Zeeland 2015

Vrijdag 27 februari 2015 - Bunjee !!

Had ik jullie gisteren iets verteld over een buitenactviteit ? Wel, die is deze morgen om 11 uur doorgegaan ! Namelijk mijn tweede bunjeesprong ! Fantastisch alweer.

Normaal gezien gingen we (ik, Rihanne en Koert) al om tien uur maar door de lange wachtrij konden we pas om half 11 inschrijven. Je zou zeggen, hoe langer je moet wachten, hoe zenuwachtiger je wordt, maar dat was bij mij niet het geval. Ik kon niet rap genoeg van die brug afspringen !

Eerst word je gewogen (dat viel tegen) en je moet een medische checklist ondertekenen. Dat wegen dient omdat ze dan de júiste kabel aan je voeten binden. We hadden heel wat supporters langs de zijlijn want de hele groep was meegekomen. Dat was nog plezanter dus. Heel veel aanmoedigingen natuurlijk langs de zijlijn. Voor mij sprongen Rihanne en Koert. En dan kwam ik aan de beurt. Het ging allemaal zo snel, je wordt ingegespt langs alle kanten, gecontroleerd en dan kun je gaan, allez, springen bedoel ik. One-two-three en dan spring je alsof je het alle dagen doet, door de lucht.

Paar seconden vrije val en daarna bengel je boven het water. Machtig, fantastisch ! Ik zou het direct terug gedaan hebben. Met wat hulp van de crew in een bootje word je terug op het droge gebracht. En dan terug te voet naar boven, van waar je komt, dat is pas het ergste ! 50 meter trappen naar omhoog ! Weeral een activiteit die ik kan afvinken op mijn lijstje van activiteiten deze reis. Na mijn paardenavontuur van gisteren.

Daarna zijn we met z’n allen vertrokken naar het zuidelijker gelegen Te Anau, gelegen in Fiordland, één van de meest afgelegen streken van Nieuw-Zeeland. Morgen excursie naar Doubtful Sound, met een korte rit met de bus en dan de boot op. Blijkt ook ongelooflijk mooi te zijn. Morgen meer daarover. Nu kruip ik in mijn bedje want morgenvroeg moeten we om 7 uur paraat staan voor de uitstap. Slaapwel

Reacties

Reacties

Frans Ferdinant

Super Lady !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!