Nieuw-Zeeland 2015

Woensdag 18 februari 2015 - Van Tongariro National Park naar Hastings, met tussenstop in Napier

Hoera, terug internet !

Allereerst, proficiat broer Danny, met je verjaardag vandaag. Ik heb hem al een halve dag geleden gevierd

Laughing
!

Deze morgen zijn we vertrokken uit Tongariro met als bestemming Hastings. Dat is zo'n 150 km ten zuidoosten van Taupo, aan de oostkust van de Pacific, de Grote Oceaan.

We rijden door een heel afwisselend landschap met pijnboombossen, prachtige heuvels die aan natuurdocumentaires doen denken, meren en kronkelende highways.

Napier is het eerste stadje dat we aandoen. Het is slechts een tussenstop voor we doorrijden naar Hastings. Twee uurtjes tijd hebben we om te lunchen en te proeven van dit heel gezellige stadje. Heel mooi opgeklede dames en heren laten ons vermoeden dat er een evenement is. Inderdaad, het is het art deco weekend. Het begint woensdag en gaat door tot zondag. Morgen doen we Napier een ganse dag, dus dan vertel ik jullie in geuren en kleuren over dit plekje.

Na Napier reden we door naar ons motel in Hastings alwaar we gedurende een "kwartiertje" een "happy hour" aangeboden kregen. Begrijpe wie begrijpen kan.

Dan snel naar mijn kamer om jullie te voorzien van foto's en verhalen. Vandaag dus niet zo extreem veel beleefd, maar morgen des te meer. Mooi programma voor de boeg.