Nieuw-Zeeland 2015

Donderdag 12 februari 2015 – Paihia in de Bay of Islands

Na een kort ontbijtje zijn we vandaag om 8 uur in Auckland vertrokken naar Paihia in de Bay of Islands, zo’n 250 km hogerop in Nieuw-Zeeland. De kronkelende autoweg, State Highway 1, voert ons langs groene heuvels, mooie vergezichten en de immens mooie kustlijn, naar onze volgende stop.

Paihia is een klein kuststadje in Northland, de meest noordelijk gelegen regio van Nieuw-Zeeland. Er wordt vooral aan sportvisserij gedaan.

Toen we aankwamen in Paihia hebben we eerst een heel mooie wandeling gemaakt van zo’n 6 km. Niks heftigs, gewoon een trainingske voor de zwaardere tocht die nog komt, de Tongariro Crossing, binnen een paar dagen. De wandeling begon aan de Haruru Falls en eindigde in Waitangi, plaats waar in 1840 het Verdrag werd getekend tussen de Engelsen en de Maori. De wandeing bracht ons door een heel mooi bos en een mangrovegebied, een soort moeras.

Voor ’s avonds had de reisleidster, Christine, een BBQ voorzien. Heel gezellig want het weer viel ook goed mee. Wel een ietsiepietsie regen gehad maar die was na een tiental minuten verdwenen als sneeuw voor de zon. (Hihihi … en dan moet ik aan jullie denken die daar in het koude Vlaanderen zitten).

Wegens geen internet hier op het moment, zal dit verhaal met een beetje vertraging – ik hoop morgen – op de blog staan.

Morgen, vrijdag, staan er leuke (water)activiteiten op het programma. Meer daarover morgen, of overmorgen, of de dag daarna …

Veel dikke knuffels aan iedereen.