Nieuw-Zeeland 2015

Zondag 8 februari 2015 - Op weg naar Auckland

Dit is onze laatste dag in "Just paradise" www.justparadise.co.nz
Ik ben al vroeg wakker en werk nog wat aan mijn foto's. Eens de anderen wakker zijn, ontbijten we voor de allerlaatste keer samen en overlopen nog eens het fantastische girlsweekend dat we achter de rug hebben. Het was de moeite waard.
Om 11 uurzetten we aan naar Coromandel Town waar ik om 16u30 de ferry neem naar Auckland. Ik neem afscheid van de vijf andere meisjes en zet nu alleen mijn weg verder. In afwachting van de ferry besluit ik nog wat rond te wandelen in Coromandel Town. De boottocht gaat vlugger dan gepland en om 18u30 arriveer ik in Auckland.
Nieuw-Zeeland telt ongeveer 4,5 miljoen inwoners waarvan er ongeveer 1,5 miljoen in Auckland wonen. Auckland is de grootste stad van het land en was vroeger de hoofdstad. Tegenwoordig is Wellington de hoofdstad. Die stad ligt in het zuiden van het Noordeiland.
Auckland is een bruisende stad met veel kantoren, winkels en een levendige haven waar enorme cruiseboten aanleggen.
Op dit moment is hetzondagavonden ik verlang naar mijn bedje. De zon en de wind op de boot hebben mij vermoeid en ik wil fris zijn tegen morgen, want ik heb een hele dagtocht geboekt naar Tawharanui. Daar vertel ik morgen dan wel meer over. En ook de 'sandflies' de hier alombekende en beruchte zandvliegjes, hebben mij alweer te pakken. Ik sta op armen en benen vol met bulten die opgezwollen zijn en rood zien. Het zijn een soort kleine vliegjes die erg gelijken op muggen. Ze prikken je en gaan er met je bloed vandoor ... Met alle gevolgen vandien. Maar dat overleef ik wel ... ????
Tot slot wil ik ook nog iets zeggen tegen de Nieuwzeelandse meisjes :
"I want to thank the lovely girls with whom I spent this wonderful long weekend at the occasion of Sonia's birthday. All good things end but I'm sure we'll meet again ... I enjoyed very much the fun we had. Thank you Ingrid, Anke, Melissa, Greta and Sonia for having me amongst you. I wish you all lots of happiness and love and for the four of you who are living in New Zealand : I'm jealous of your country ... But whenever you feel for coming to Europe, you're certainly welcome to my place in our sweet little Belgium. xxx Carla"
Goeie nacht ! Good night !

Reacties

Reacties

greta en sonia

We zijn blij dat de tocht goed verlopen is. Je moet wel heel zoet bloed hebben ! Morgen goed insmeren met insect repellent. Wij zijn ook moe na de lange terugreis maar zijn gelukkig niet gebeten .????
slaapwel.

Carla

Eerste werk morgenvroeg : op zoek naar apotheek ????

Joosdesmet@me.com

Hey carla. Leuk te lezen dat je het ginds super stelt. En wat de zandvliegjes betreft... Zie het dat er alsnog iets van jou overblijft in new Zeeland, jouw bloed. ;)
Voorzichtig en soigneer je. Gr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!