Nieuw-Zeeland 2015

Vrijdag 6 februari 2015 - Opito Bay Coromandel

Vandaag is het in Nieuw-Zeeland National Holiday. Dit is de dag waarop in 1840 in Waitangi het verdrag getekend is tussen de Engelsen en de oorspronkelijke maori-bevolking. Veel Nieuwzeelanders trekken er dan met hun familie op uit naar de stranden. Zo ook wij ... Nog maar net vertrokken en hupsakee ... platte band bij onze wagen. Stond daar toch net zo'n héél behulpzame Nieuwzeelander langs de weg die niets anders kon dan 6 vrouwen ter hulp snellen ... Eerst andere auto gaan wisselen want het was toch nog een eindje rijden, en dan hop, naar de mooiste stranden. Langs heel smalle wegeltjes en steile afgronden bereikten we Opito Bay en Kuaotuna Bay.

Waanzinnig mooi gewoon. Heel veel foto's genomen dus. Mijn witte velletje heeft het ook mogen voelen want ik was serieus verbrand in mijn nekske. Zon én wind samen is niet zo'n goeie combinatie natuurlijk. Ik ben hier ook te weten gekomen dat het gat in de ozonlaag ook net boven Nieuw-Zeeland zit, waardoor heel veel mensen hier huidkanker krijgen. Smeren is dus de boodschap en dat wordt er hier bij de kinderen echt ingedrild. Terug thuis in ons paradijsje genoten we van een lekker fris aperitiefje en wat hapjes en daarna hadden we BBQ voorzien. En wat doen zes vrouwen aan tafel ? Babbelen, babbelen, babbelen, babbelen, babbelen, babbelen, babbelen, babbelen, ... En daar word je op den duur moe van. Dus bedje ingedoken zodat we zaterdag fris en monter aan een nieuwe dag kunnen beginnen. Slaapwel. xx

Hubert en ivonna

Geniet nog van je vakantie vele groetjes aan greta

Juliette

Amaai het moet heel tof zijn om zo met zes vriendinnen de vakantie van je leven te beleven, geniet en met volle teugen van, Ik geniet al van de foto's alleen . Groetjes