Nieuw-Zeeland 2015

Woensdag 4 februari 2015 - Bij Sonia in Ohauiti

Vandaag is een luilekker dagje geworden. Ik was deze ochtend al om half 5 wakker ! Zo fris als een hoentje. Ik had gedacht dat de jetlag mij in de loop van de dag nog wel parten zou spelen. Niets was minder waar. Sonia moest vandaag haar laatste dagje werken, en Thomas moest naar school. Dus ik had het huis voor mij alleen. Rustig douche genomen en mijn koffer wat opgeruimd. Omdat we morgen voor drie dagen vertrekken naar het Coromandel Peninsula, ter gelegenheid van Sonia's verjaardag, had Sonia me gevraagd om een citroentaart met meringue te bakken. Het Nieuwzeelandse equivalent van het kookboek van de Vlaamse boerinnenbond erbij genomen en aan de slag. Het resultaat is mooi geworden. Of het ook lékker zal zijn, dat zien we morgen wel, bij 't proeven ...

Deze avond is ook Greta aangekomen. Greta is al sinds haar schooltijd vriendin van Sonia en wou al jaren naar Nieuw-Zeeland komen. Veel meer dan een beetje overredingskracht om haar hier te krijgen was er niet nodig. Samen gaan we dus morgen op stap (niet letterlijk nemen, eerder op rust ... ), met nog een paar Nieuwzeelandse dames erbij, voor vier dagen. Sonia heeft een villaatje gehuurd aan Rings Beach in Whitianga waar we naar hartelust kunnen zwemmen, wandelen, eten, een glaasje drinken, ...
.
Als verrassing voor mijn gastvrouw en haar zoontje heb ik ook gekookt voor vanavond : een kippesoepje met verse groentjes én fricandon met kriekjes, Vlaamser kan het toch niet hé.
Nu kruip ik onder de wol - allez, onder de lakens want 't is hier te warm ... ;-)
Tot gauw !

Reacties

Reacties

jade en ilse

Wij kruipen hier wel onder de wol want het is hier frisjes

Hubert en ivonna

He Carla amuseer u geniet van de zon, vele groetjes aan greta

Peter en Anja

Hey Carla, veel plezier daar geniet maar van het warme weer daar want hier is het heel koud hoor

Katrien

Fricandon??? zat er gehakt in uw valies?
Veel plezier vriendin! Tot 1 van de komende!!
En geniet idd van de zon en de warmte, want 't hier berekoud

carla

@Karien, ge kent mij hé, ik ben altijd op alle situaties voorzien, dus ook gehakt meegenomen uit Vlierzeels Vleespaleis ... hahaha .... Nee hoor, ze hebben dat hier ook, maar het kan het onze niet evenaren. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!