Nieuw-Zeeland 2015

3 februari 2015 - Onderweg en aankomst in Nieuw-Zeeland

Kia ora ! (Welkom in het Maori !)

Ik heb voet op Nieuwzeelandse bodem gezet. Eindelijk, na ongeveer 40 uur onderweg te zijn geweest ben ik na 2 jaar terug op mijn droombestemming gearriveerd.


Met een paar tussenstops in Abu Dhabi, Sydney en Auckland, ben ik nu in Tauranga aangekomen. Tauranga, stad aan de oostkust van het Noordeiland, is de thuishaven van een vriendin, Sonia, die hier al ongeveer twintig jaar 'mag' vertoeven, de gelukzak ... Het dorp waar ze woont heeft een heel exotische naam : Ohauiti.
Het weerzien was zoals verwacht heel hartelijk. Ook haar zoontje Thomas kwam me opwachten op de luchthaven. Nog maar twee jaar geleden dat ik hier was maar alweer flink gegroeid dat kereltje.
Op de vluchten had ik steeds goeie plaatsen, bij het venstertje ... Mijn stoelgebuur daarentegen viel op de langste vlucht van 14 uur niet echt mee ... Een Pakistaanse die nogal veel plaats nodig had voor zichzelf, uren in 't rond naar look en andere mengeling van kruiden stonk, én haar neus snoot in haar hoofddoek. Je kan al gaan denken dat ik goed dicht tegen 't venster geplakt zat ...

Undecided

Het eten daarentegen viel reuzegoed mee. Voor vliegtuigkost te zijn was dat naar mijn normen redelijk eetbaar, lekker zelfs.
'k Moest net nog lachen ook. Ik zat naast een Maori-mevrouw op de luchthaven in Auckland en die zei dat ze dit jaar een hele goeie zomer hebben, maar dat het de afgelopen dagen koud was. "Koud ?", vroeg ik. "Ja", antwoordde ze, "het was slechts 24° geweest" ....
Ze moest eens weten hoe ónze zomers eruitzien.
Cool

In Tauranga bij Sonia nog een fris glaasje gedronken en dan op tijd 't bed in. Morgen staat er een rustdagje op het programma. Veel zal ik dan niet te vertellen hebben, maar dat schrijf ik morgen of overmorgen wel. De echte verhalen over de rondreis die kunnen jullie lezen vanaf 8 februari, want dan begin ik aan mijn tocht. De groetjes aan iedereen !

Reacties

Reacties

geert goossens

Allé ik ben content dat je goed gearriveerd bent
.
Doe ze daar allemaal de groeten

Mvg geert x

kathy

Als mijn menu eetbaar is, dan in 't vliegtuig zeker :D.

2 jaar, de tijd vliegt!

Ik kijk uit naar je verhalen.

Anna (bureau)

Goed dat de vluchten voorbij zijn. Nu kan je echt beginnen te genieten!

Lieven

Alles verloopt naar wens zo te lezen. 24° wij dromen daarvan (!). Koud en beetje sneeuw hier in België. Gisteren bomalarm bij het EP en de nodige evacuaties (Rue Montoyer). Geniet ervan Carla :-)

mark bl

ben je zeker dat die pakistaanse geen zakdoek op haar hoofd had ? je moet niet te snel conclusies trekken:-)))
ach kom, ik zal het maar toegeven. ik ben gewoon stikjaloers. dikke zoen. mark

Joosdesmet@me.com

Hey carla. Veilig aangekomen in geuren en kleuren ;)
Nu kan het genieten gaan beginnen. Enjoy. Het is je gegund. Ben niet jaloers en zal al blij zijn je foto's te zien.
Dikke bees annick

erauw chris

veel plezier en geniet maar van de natuur grtjs chris

Kristine

Eindelijk goed aangekomen! Geniet van het rustige leven!
De Tackies

Marie Louise

geniet maar met volle teugen hier draait het rond het vriespunt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!